Follow by Email

Have A Ramble, Rant or Rave you want to Share?

Would you like to share?
A Ramble - It can be anything that moved you to want to ramble on about it. A Rave? Noticed something you just want to Rave to others about? Or a Rant? - Well we know what a Rant is.

Email it to me and let me know how you want it signed. I promise not to disclose any more than you wish.

Sunday, August 12, 2012

Obama Helped Make this happen. DEMOCRACY IN ACTION? EGYPTIAN COURT ORDERS NEWSPAPER CRITICAL OF ISLAMIST PRES. MORSI CONFISCATED

"We look forward to working together with President-elect Morsi and the government he forms, on the basis of mutual respect, to advance the many shared interests between Egypt and the United States," press secretary Jay Carney said in a statement.

I bet you do have many shared interests!!! And one would be to turn the United States into the type of 'democracy' the Muslim Brotherhood considers democratic. Example Obama would LOVE to confiscate the few media outlets that are not already pandering to King Obama and his socialist agenda's:  So Obama supports fully THIS type of government? Chalk this up to Obama Made this happen.

In his congratulatory call to Morsi, Obama "underscored that the United States will continue to support Egypt's transition to democracy and stand by the Egyptian people as they fulfill the promise of their revolution," said a White House statement.


An Egyptian court has ordered the Saturday editions of a newspaper confiscated over allegations that it insulted Islamist president Mohammed Morsi and instigated sectarian discord, Egypt’s official news agency said.
Editions of Al-Dustour, a privately owned daily, were seized after several individuals filed lawsuits accusing it of “fueling sedition” and “harming the president through phrases and wording punishable by law,” MENA reported.
It was not clear whether the paper was barred from publishing completely, but the Egyptian newspaper al-Masry al-Youm said authorities have removed al-Dustour from newsstands.
Owned by a Christian businessman, the paper has been fiercely critical of Morsi and the Muslim Brotherhood while showing strong support for the military council, which took power after the ouster of Hosni Mubarak in last year’s uprising.

Saturday’s edition featured a lengthy front-page article warning of a Brotherhood “emirate” seizing Egypt while calling on Egyptians to join ranks with the military to confront Islamists.


The lawsuits also accuse the paper of “inflammatory” coverage of recent sectarian violence.
Several days earlier, a TV network was ordered off the air over allegations that it suggested the killing of Morsi. The network, el-Faraeen, broadcasts populist talk show host Tawfiq Okasha, a former Mubarak loyalist who regularly expresses enmity toward the revolution and the Muslim Brotherhood on his show.

No comments:

There was an error in this gadget